proteine dieet recept courgette chips koolhydraatarm

Koolhydraatarme courgette chips
Dit recept is geschikt vanaf fase 1 van het proteïne dieet. Let op: in fase 1 mag je tot 100 gram courgette per dag.

Met courgette maak je niet alleen meer koolhydraatarme noodles of spaghetti. Van deze groene groenten maak je namelijk ook krokante courgette chips. Volg dit recept en je ontdekt zelf hoe makkelijk het is om chips van courgette te maken! 

Ingrediënten:
- 2 courgettes
- 1 eetlepel olijfolie
- 1/2 theelepel zout

Extra naar smaak toevoegen:
- Paprikapoeder of andere kruiden 

Bereiding:
Snijd de courgette in dunne rondjes met een mandoline of snijd dun met een mesje.
Leg de courgetteplakken tussen keukenpapier om vocht te verwijderen. Laat minstens 2 uur in de koelkast staan. Hoe droger, hoe beter. 
Mix de courgetteplakken, olijfolie en zout in een grote kom.
Leg de courgetteplakken op een met bakpapier beklede bakplaat en plaats in het midden van de oven of iets daarboven.
Bak 2-3 uur op 110 ℃ tot de courgette de gewenste knapperigheid heeft bereikt.

Vond je dit recept leuk? Houd dan onze blog en Protislank facebook in de gaten voor meer proteïne dieet recepten